Как да напишете ефективни описания за продуктите си?
“Кой изобщо чете описания в днешни дни? Хората просто гледат снимките и цената и след това правят поръчка.”
Много стартиращи онлайн търговци мислят така, но всъщност това е грешно. Проучване на Nielsen Norman Group показва, че 20% от онлайн поръчките не са завършени, защото продуктовите описанията са били непълни или неясни.
Ефективни описания са тези, които ясно обясняват защо продуктът си заслужава и помагат на колебаещите се потребители да вземат решение за покупка. Тук ще ви представим няколко насоки как по-лесно да създавате такива текстове.
1. Фокусирайте се върху ползите на продукта.
Описанието е мястото, където трябва да обясните по-подробно защо продуктът си заслужава. Ето няколко ключови въпроса, на които трябва да отговорите в този текст:
- Какви проблеми решава продуктът?
- Какво получавам за тази цена, защо си заслужава да го купя?
- Какво прави продукта специален и защо да го избера пред предложенията на конкурентите?
Добра идея е тук да следвате един от базовите копирайтинг съвети: фокусирайте се не върху характеристиките на артикула, а върху ползите за купувача. Вместо просто да описвате продукта, обяснете как той ще направи живота на потребителя по-добър.
Разбира се, има някои категории стоки, за които е просто задължително да споделите детайлни характеристики (например за електроника – техническите спецификации, а за козметика – съставките). Все пак не залагайте единствено на тях, а добавете достатъчно убедителни послания.
2. Използвайте подходящ tone-of-voice.
Tone-of-voice-ът (това какво и как казвате) е ключов елемент от бранд идентичността ви.
Ако не сте запознати с този термин, ви съветваме да прочетете детайлното ни ръководство, преди да продължите.
След като изградите своя tone-of-voice, трябва да го спазвате и за продуктовите си описания. Стремете се текстовете не само да са убедителни, но и увлекателни. Те трябва едновременно да допълват представата за бранда ви и да убеждават потребителя да купи.
Ето един пример със забавно описание от онлайн магазина на Оле Мале:
3. Структурирайте добре текста на описанието.
Ако тази статия беше просто една стена от текст, не беше разделена на части и най-важната информация не беше обособена визуално, едва ли щяхте да стигнете дотук.
Това е така, защото повечето онлайн потребители не четат съдържанието – те го преглеждат набързо в търсене на най-важната информация. Затова трябва да направите лесен за “сканиране”:
- Разделете текста на няколко параграфа. Обикновено е добра идея параграфът да е само от няколко изречения, за да е четим.
- Ако текстът е дълъг и искате да направите по-грабващо представяне на продукта, използвайте подзаглавия, с които да отличите няколко ключови послания.
- Удебелете ключовите думи и словосъчетания.
- Изредете продуктовите характеристики с булети или ги структурирайте в таблица.
4. Генерирайте описания с AI (изкуствен интелект).
Работете по-умно, а не по-здраво. Изкуственият интелект има много приложения в е-commerce и ще ви помогне да спестите ценно време и да генерирате нестандартни идеи.
Препоръчваме да използвате ChatGPT, за да генерирате описания за онлайн магазина си. Напишете специфични указания какво искате (кой е продуктът, каква дължина да е текстът, какъв да е основният фокус на описанието). Съветваме ви да генерирате няколко варианта, от които да изберете най-подходящия. Винаги преглеждайте внимателно текста за грешки или неподходяща формулировка, преди да го публикувате.
Искате ли да създадете собствен онлайн магазин с ниска първоначална инвестиция? Започнете сега с GombaShop™ и се възползвайте от безплатен 14-дневен тестов период и 40% отстъпка за годишен абонамент. Платформата разполага с разнообразие от дизайни и много други инструменти, с които да представите продуктите си по впечатляващ начин.