10 начина да оптимизирате онлайн магазина си за повече продажби
Имате атрактивни оферти и много посетители в сайта си, но поръчките все пак са малко? Или пък търсите още начини да увеличите онлайн продажбите си? Тази статия е точно за вас.
Тук ще ви представим нашите десет съвета за оптимизацията на онлайн магазина ви. Тези насоки ще ви помогнат да подобрите потребителското преживяване и да увеличите завършените поръчки.
1. Подобрете скоростта на зареждане на сайта си.
Скоростта на сайта ви е от голямо значение за успеха на вашия онлайн магазин. Ако той не зареди достатъчно бързо, е доста вероятно посетителите да отидат при ваш конкурент.
Препоръчваме ви да използвате инструменти за проверка на скоростта на зареждане на сайта ви като Google PageSpeed Insights. Те не само ще ви предоставят информация за наличните проблеми, но и ще ви дадат насоки и препоръки как можете да ги разрешите. Най-често срещаните причини за бавното зареждане са твърде големите изображения и видеа и излишните допълнения.
2. Оптимизирайте онлайн магазина си за мобилни устройства.
По данни на Statista близо 70% от е-commerce поръчките в световен мащаб се извършват през смартфон – затова е ключово да оптимизирате сайта си за мобилни устройства.
Уверете се, че онлайн магазинът ви се визуализира добре на всякакви резолюции и че е лесно за посетителите да преминат през всеки етап от потребителската пътека. Можете да използвате Developer функционалностите на браузъра си, за да проверите как изглежда сайтът ви, когато е отворен от различни устройства.
Съвременните е-commerce платформи като GombaShop™ предлагат на клиентите риспонсив дизайни, както и специална мобилна версия. Това ще ви гарантира, че сайтът ще функционира перфектно на всякакви екрани. А ако имате по-специфични изисквания към дизайна на онлайн магазина си и това как да се визуализира на различни устройства, можете да се възползвате от опциите за надграждане и персонализации.
3. Подобрете навигацията в онлайн магазина си.
Това е ключов елемент – особено ако имате по-голямо продуктово портфолио. Препоръчваме ви да организирате продуктите на онлайн магазина си в категории (и при необходимост в подкатегории) и да позиционирате най-търсените типове артикули на най-видните места в менюто.
Добра идея е да добавите и така наречените breadcrumbs: серия от линкове, които показват пътя на потребителя до текущата страница (Например: Продукти -> Мъже -> Обувки -> Кафяви официални обувки).
Уверете се също, че навигацията е удобна и за потребителите, които посещават сайта ви от мобилни устройства.
4. Осигурете лесно търсене и възможност за филтриране.
Улеснете потребителите по пътя към покупката, като им осигурите удобна функционалност за търсене с autocomplete. Страхотна идея са и продуктовите филтри: например по цена, размер или марка.
Ако имате възможност, следете и статистиките за най-честите търсения в сайта ви. Това ще ви даде представа за интереса към продуктите ви, а също и ще ви помогне да структурирате по-добре онлайн магазина си.
5. Оптимизирайте продуктовите страници.
Това е мястото, където потребителите взимат решение за покупка – затова трябва да му обърнете специално внимание. Добавете в тази страница грабващи продуктови снимки и видеа и достатъчно подробни описания, които представят най-важните предимства на продуктите ви.
Повечето е-commerce платформи ви предоставят и удобни функционалности за клиентски отзиви. Добавянето им в продуктовите страници ще увеличи доверието към бранда ви и ще помогне на потенциалните купувачи да открият отговорите на своите въпроси за артикулите ви.
6. Оптимизирайте своите CTA.
Call-to-action (CTA) означава „призив за действие“. Това е елемент в сайта ви (най-често бутон или линк), който подканва посетителите да преминат към следващата стъпка от потребителската пътека. Най-популярните CTA във всеки онлайн магазин са бутоните Добави в количката и Завърши поръчката.
За да бъдат по-ефективни вашите призиви за действие, се стремете да използвате кратки и грабващи фрази. Препоръчваме ви в тях да има „силни“ думи и изрази, които привличат вниманието – например Купи, Вземи с отстъпка, Грабни офертата. Стремете се бутоните да са достатъчно големи и в отличаващи се цветове, подходящи за вашия бранд.
Страхотна идея е да тествате различни варианти за вашите CTA и да сравните статистиките. Така ще откриете кое работи най-добре за вашия онлайн магазин.
7. Използвайте персонализирани препоръки за продукти.
Продуктовите препоръки са един от доказаните начини да увеличите средната стойност на поръчките в онлайн магазина си. Те могат да бъдат от типа cross-sell (например да предлагате вратовръзка на клиентите, които вече са купили риза) или upsell (да предлагате по-скъп продукт или отстъпка при поръчка на повече бройки).
GombaShop™ ви предоставя интеграция с маркетинг платформата Retargeting.biz, с помощта на която лесно можете да показвате персонализирани продуктови препоръки, базирани на изкуствен интелект.
8. Улеснете checkout процеса.
Оптимизирането на checkout-а (процеса по завършването на поръчка в онлайн магазина ви) със сигурност ще допринесе за увеличаването на онлайн продажбите ви.
Ето няколко елемента, на които е важно да обърнете внимание:
- Стремете се да минимизирате необходимите стъпки за завършването на поръчката и изисквайте от клиентите да попълват само най-необходимата информация.
- Добавете опция за бърза поръчка в онлайн магазина (само с въвеждането на телефонен номер).
- Осигурете най-популярните опции за доставка и методи за плащане.
- Намалете процента на изоставените колички в онлайн магазина си.
9. Създавайте качествено съдържание.
Това е една дългосрочна инвестиция в онлайн магазина ви – няма да видите резултати от нея веднага, но със сигурност си заслужава да ѝ отделите внимание.
Качественото съдържание (блог статии, помощни секции, видеа и други) не само ще представи бранда ви в повече детайли, но и ще помогне за SEO оптимизацията и съответно за по-доброто класиране в резултатите на търсещите машини. Това означава повече трафик към сайта ви и повече потенциални купувачи.
Не пропускайте и секцията с често задавани въпроси (FAQ). Там клиентите лесно ще открият важна информация за бранда и артикулите ви и така по-лесно ще вземат решение за покупка.
10. Анализирайте данните и оптимизирайте сайта си постоянно.
Оптимизирането на онлайн магазина ви не е просто списък със задачи, които да изпълните еднократно. Важно е да следите постоянно данните за потребителското поведение, за да взимате информирани решения за бизнеса си. Задължително използвайте Google Analytics и следете ключовите показатели за сайта ви, които платформата предоставя:
- Степен на отпадане (bounce rate).
- Средно време, прекарано на сайта.
- Най-посещавани страници в онлайн магазина ви.
- Най-често използвани браузъри и типове устройства.
- Най-често поръчвани продукти.
Освен Google Analytics, можете да използвате и други безплатни инструменти, които ще ви помогнат да създавате съдържание и да оптимизирате сайта си.
Няма точна формула за успеха в е-commerce, но със сигурност има някои доказани практики, които ще се отразят положително на бизнеса ви. С помощта на представените тук съвети можете да подобрите потребителското преживяване – и разбира се, да увеличите продажбите си.
Искате да имате собствен онлайн магазин, който спазва най-добрите е-commerce практики? Лесно е с GombaShop™ – SaaS (software as a service) платформа, която ви предоставя всичко необходимо, за да продавате в интернет: професионален дизайн, опции за плащане и доставка, удобни функционалности за управление на поръчките и още много. Сега можете да се възползвате от безплатен 14-дневен тестов период и 40% отстъпка при сключването на годишен абонамент. Започнете тук.