4 начина да оптимизирате завършването на поръчки в магазина си
Клиентът избира продукт, добавя го в количката, въвежда за секунди данните си и натиска бутона “Поръчай”… Много онлайн търговци си представят така типичния процес по завършване на покупка (известен на английски като checkout). Истината обаче е по-различна. Почти 70% от поръчките в онлайн магазините приключват с изоставяне на количката по различни причини.
Добрата новина е, че ако следвате няколко основни насоки, без много усилия можете да улесните checkout процеса и да увеличите продажбите си.
1. Оптимизирайте формата за поръчка
Формата с данните за клиента е един от ключовите елементи в checkout процеса. Съветваме ви да изисквате в нея само информацията, необходима за изпращане на поръчката – всичко друго е ненужно затруднение за потребителя.
Ако имате допълнителни опции (например за издаване на фактура), направете тези полета видими чак след като потребителят активира опцията. Ето един пример от GombaShop™ магазин:
Задължително осигурете и добра валидация. Опишете ясно всички условия за изискваните данни и при неправилно попълване маркирайте по открояващ се начин грешните полета, за да улесните клиентите си в коригирането.
Една от най-честите причини за изоставяне на количката е задължителната регистрация преди покупка. Разбира се, за онлайн търговците винаги е по-добре клиентите да имат профил. Можете да ги стимулирате да създадат такъв, като им опишете предимствата (по-лесни бъдещи поръчки, възможност да научават за нови предложения, дори специални отстъпки при регистрация). Все пак ви препоръчваме да направите регистрацията само по избор на клиента и винаги да имате налична опция за покупка като гост.
Друг често използван вариант е да създавате автоматично профил на всеки потребител, който е направил поръчка при вас – като ги информирате предварително за това.
Тази възможност е налична в платформата на GombaShop™ и е голямо улеснение за завръщащите се клиенти в магазина ви.
2. Активирайте максимално много опции за плащане
В България все по-популярни стават не само на картовите разплащания, но и модерните решения като мобилни портфейли, Stripe, MyPOS и плащания с криптовалути.
Съветваме ви в своя GombaShop™ магазин да активирате максимално много опции – обикновено това отнема само около минута и от него само можете да спечелите! Ако предлагате по-скъпи стоки, добра идея е и опцията за покупка на изплащане с TBI Pay.
Доверявайте се само на популярни и доказани решения, които са интуитивни за използване – така не само ще улесните клиентите си, но и ще повишите сигурността на пазаруването им.
3. Използвайте бърз преглед на продукти и бърза поръчка
В някои видове магазини (например за храни и бързооборотни стоки) поръчката трябва да става максимално бързо. При тях потребителите обикновено са запознати с артикулите и няма нужда дори да разглеждат продуктовата страница.
В този случай много полезна ще ви е опцията за бърз преглед на продуктите. Благодарение на нея ще намалите времето за завършване на поръчка и ще увеличите средната ѝ стойност. Допълнението се инсталира само с няколко клика в GombaShop™ администрацията и ви дава възможност дори да покажете бутон за директно добавяне в количката:
Бързата поръчка е друг популярен начин да улесните checkout процеса. Тя също е лесна за активиране и позволява на клиентите ви да заявят интерес към ваш продукт само с въвеждането на телефонния си номер.
Съвет: Активирайте тази опция само ако можете да гарантирате бързо обработване на поръчките по телефона.
4. Бъдете максимално прозрачни
Ако един посетител не може да ви се довери, едва ли ще иска да въведе данните си в сайта ви и да поръча от вас. Доверието към бранда ви се изгражда на всеки етап от потребителската пътека – но има и няколко специфични елемента, които да вземете предвид за процеса по завършване на поръчки.
Преди всичко: без неприятни изненади! Показвайте ясно цените на продуктите си (и активните за тях промоции), както и основната информация за доставка още в продуктовата страница. Не добавяйте неочаквани такси на последния етап от поръчката – това е един от най-лесните начини да накарате клиентите да се откажат от нея.
Дори с тези основни елементи можете да постигнете истински чудеса и да си гарантирате много повече завършени поръчки! Не забравяйте да тествате и да следите статистиките в магазина си за посещенията в страниците и за изоставените колички. Така лесно ще откриете кои допълнения и опции за плащане работят най-добре за вас.
Искате да имате собствен онлайн магазин, в който пазаруването е лесно и приятно за клиентите и разполагате с мощни инструменти за продажби? Създайте го сега в GombaShop™ и се възползвайте от големите отстъпки при сключването на годишен абонамент. Започнете тук.