Кои са най-продаваните продукти онлайн?
Успехът в е-commerce зависи от много фактори, но със сигурност един от основните е дали продавате правилните продукти. Ако търсите печеливши идеи за онлайн бизнес, е ключово да направите проучване, за да разберете какви артикули са популярни сред потребителите в момента.
Тук ще ви представим няколко идеи, които можете да изпробвате за своя онлайн магазин.
Какви продукти се продават най-много?
Тенденциите през последните години
Ако разгледате трендинг продуктите за 2024, ще видите, че те са от най-разнообразни категории. Но все пак можем да отбележим няколко основни е-commerce тенденции, които по всяка вероятност ще продължат да властват и през предстоящата година:
- Все по-голямо е търсенето за практични и лесни за пренасяне продукти, които улесняват ежедневни задачи и спестяват време.
- Персонализираните артикули продължават да предизвикват голям интерес.
- Все по-важно за потребителите е брандовете да бъдат eco-friendly – това се отнася както за предлаганите продукти, така и за опаковките.
- Онлайн пазаруването на хранителни и други стоки от първа необходимост има голям подем.
- Има някои вечни bestseller-и: това са категориите за дрехи и обувки, техниката, аксесоарите, козметиката.
Какво можете да очаквате през 2025?
Освен тенденциите, които вече ви представихме, ето и няколко категории продукти, за които се очаква да бъдат много търсени през предстоящата година:
- Витамини, добавки и заместители на хранене.
- Натурална козметика.
- Смарт часовници, фитнес часовници и гривни.
- Бутилки за вода за многократна употреба.
- Дрехи, изработени от рециклирани материали.
- Аксесоари за домашни любимци.
Искате да откриете още популярни артикули? Съветваме ви да използвате платформата Google Trends – там можете да разгледате в детайли тенденциите при потребителското търсене в България и чужбина. Следете също и чуждите брандове и популярните marketplace-и – така можете да откриете интересни идеи преди конкурентите си.
Как да изберете правилните продукти за вашия магазин?
Може би всички тези идеи ви изглеждат изкушаващо и нямате търпение да ги изпробвате веднага… Но ви съветваме да не бързате толкова много. Важно е да включите в портфолиото си артикули, които ще пасват на вашата стратегия и ще ви отличат от конкурентите.
Проучете продуктовата си ниша
След като откриете идеи, е ключово да ги валидирате. Важно е за артикулите да има достатъчно голямо търсене в България (или в друга страна, в която продавате) и те да са подходящи за вашата таргет аудитория.
Проучете и дали продуктите са перспективни – тоест дали ви дават възможности да създавате разновидности (например с различни размери, различна големина на опаковката или варианти за дизайна).
Можете да използвате безплатни инструменти като Facebook Audience Insights, Google Trends и Google Keyword Planner, за да откриете и проучите подходящи ниши. На пазара има и много платени решения, които дават по-детайлна и специфична информация.
Анализирайте конкуренцията
Обърнете внимание и на преките си конкуренти. Най-общо казано, за да бъдете предпочитан избор пред тях, трябва да отговаряте на едно от тези условия:
- Да предлагате продукти, които клиентите ви не откриват при конкурентите.
- Да предлагате по-качествени алтернативи.
- Да продавате същите артикули на по-ниска цена.
Съветваме ви да проучите не само цените при конкурентите и качеството на продуктите, но и маркетинг активностите им. Така ще можете да създадете отличаваща се комуникация, която привлича интереса на потребителите.
Как да оптимизирате продуктовото си портфолио?
Добавяйте нови предложения
Развиването на онлайн бизнеса ви означава, че и портфолиото ви от продукти ще расте. Добра идея е да започнете, като добавите нови разновидности на най-търсените артикули. Обърнете внимание и на коментарите и въпросите от клиентите ви – те могат да ви дадат полезни идеи за нови продукти.
Как да привлечете внимание към последните попълнения в онлайн магазина си? Разгледайте нашите съвети за лансиране на нови артикули.
Следете статистиките на онлайн магазина си
Съвременните е-commerce платформи като GombaShop™ ви предоставят подробни статистики за продажбите и най-търсените продукти. Така лесно ще разберете върху какви предложения си заслужава да се фокусирате в бъдеще.
Няма как да не споменем и Google Analytics. Следете редовно кои са най-посещаваните категории и продуктови страници в сайта ви. Задължително използвайте и отчетите за поръчките (Purchases reports), за да получавате възможно най-детайлна информация.
Продуктите са в основата на онлайн бизнеса ви и затова трябва да им отделяте специално внимание. Съветваме ви да мислите в перспектива и да не подбирате артикули просто защото са популярни, а да съобразявате всяко ново предложение с маркетинг стратегията си. Така е много по-вероятно да сте успешни в дългосрочен план.
Вече имате идея за онлайн бизнес и искате да създадете собствен магазин? SaaS платформата GombaShop™ е лесно за използване и изгодно решение, което ще улесни старта ви в е-commerce. Сега можете да се възползвате от безплатен 14-дневен тестов период и 40% отстъпка при сключването на годишен абонамент. Започнете тук.