Миграция на онлайн магазин – най-важното, за което да се подготвите

Последно обновяване: 2 август 2024

Много онлайн предприемачи достигат до етап, в който искат да сменят своето е-commerce решение. Причините са различни: търсят по-изгодна алтернатива, имат нужда от повече и по-добри функционалности, не са доволни от досегашното обслужване и други.

Тук ще ви представим чеклист с най-важните елементи, на които трябва да обърнете внимание. Имайте предвид, че насоките са фокусирани върху мигрирането към SaaS платформа за онлайн търговия. Ако използвате персонализирано решение, по всяка вероятност ще ви се наложи да потърсите услугите на програмисти.

Предварителна подготовка

Проучете добре опциите за нова платформа

Трябва да сте сигурни, че вашето е-commerce решение ще отговаря на новите цели на бизнеса ви. Ето няколко ключови въпроса, на които да си отговорите:

  • Има ли всички нужни функционалности?
  • Лесна ли ще е миграцията и какви са необходимите стъпки, специфични за новата ви платформа? Има ли някакви рискове? (Попитайте поддръжката на избраното от вас решение какво точно е нужно да направите, колко време отнема и с кои задачи ще ви съдействат те).
  • Достатъчно гъвкаво ли е? Лесно ли ще е в бъдеще да променяте магазина си и да скалирате дейността си?
  • Колко ще ви струва и има ли други разходи, които може да изникнат в бъдеще?

Препоръчваме да се възползвате от безплатните тестови периоди на SaaS решенията, за да разберете на практика дали ще са подходящи за вас.

Търсите ново решение за магазина си?

GombaShop™ е SaaS платформа за онлайн търговия, която ви предоставя само срещу малък месечен абонамент всичко необходимо, за да управлявате бизнеса си: методи за плащане, маркетинг инструменти, готов дизайн, интеграции и още много. Научете повече.

А миграцията е много улеснена и екипът ни ще ви съдейства, за да се случи всичко максимално бързо.

Направете backup на онлайн магазина си

Преди да започнете миграцията, е ключово да имате backup (резервно копие) на цялата информация за сайта си: файлове, списъци с клиенти, продукти и поръчки, бази данни и други. Това ще ви спести много главоболия, ако възникнат някакви проблеми. 

Можете да се консултирате със сегашното си е-commerce решение или с хостинг доставчика си, за да разберете как да направите backup-а.

Уведомете клиентите си

Това е просто задължително, ако онлайн магазинът ви е по-голям и миграцията ще отнеме повече време. Планирайте миграцията по възможност в нощните часове и информирайте клиентите в кой период може да срещат затруднения при използването на сайта ви.

Настройте новото решение за онлайн търговия

Трябва да преминете през всички стъпки, гарантиращи перфектното функциониране на онлайн магазина ви. Ето най-важните от тях:

  • Изберете дизайн шаблон и качете логото и банерите си.
  • Инсталирайте тракинг кодовете за Facebook Pixel, Google Ads, Google Analytics и други външни инструменти, които използвате.
  • Добавете всички необходими интеграции: за куриерски услуги, методи за плащане, управление на наличности и други външни инструменти, които използвате.

Техническата поддръжка на избраната от вас платформа може да ви съдейства за всяка от тези стъпки.

Импортирайте продуктите и клиентите си

Разбира се, не е небходимо да въвеждате всичко на ръка. Съвременните решения за онлайн търговия като GombaShop™ ви дават опцията за масово качване на информация (която преди това сте изтеглили от старата си платформа). Можете да качите клиентите и продуктите си чрез файл с формат Excel, CSV или XML.

Прочетете повече:

Прехвърлете останалото съдържание

Не забравяйте и за останалата информация в сайта ви: снимки, текстове в страниците, други файлове. 

Консултирайте се с поддръжката дали има вариант за масово качване и на част от това съдържание, например за блог статиите ви.

Обърнете внимание на SEO оптимизацията

Обикновено миграцията на онлайн магазина се отразява негативно в краткосрочен план и позитивно – в дългосрочен. Причината е, че търсещите машини имат нужда от време, за да разберат какви промени са се случили със сайта ви.

SEO при миграцията на онлайн магазин е сложна и обширна тема, затова тук ще засегнем само някои от ключовите елементи:

  • Ако използвате временен тестов поддомейн, на който е новото копие на сайта ви, задължително блокирайте достъпа на търсещите машини до него – докато сте сигурни, че всичко е напълно готово. Така ще избегнете индексирането на дублирано съдържание или обхождането на страници, в които има грешки.
  • Преди да пуснете новия си сайт live, му направете SEO технически одит, за да отстраните всякакви грешки, които ще затруднят бъдещото индексиране. За целта можете да използвате някой инструмент или да се свържете със SEO агенция.
  • Мигрирането на онлайн магазина може да доведе и до промяна в структурата на URL-ите ви. В такъв случай е важно е да свържете старите адреси с новите, за да избегнете 404 грешки или дублирано съдържание. Това се прави с така наречените 301 и 302 редиректи.

GombaShop™ предоставя на клиентите си напълно безплатна функционалност за 301 и 302 редиректи, както и много удобни SEO инструменти.

Тествайте всички функционалности

Сега е моментът да се уверите, че всичко в новата платформа работи, както се очаква. Отворете онлайн магазина си от различни устройства и вижте дали зарежда достатъчно бързо и дали съдържанието се визуализира правилно. Направете и няколко тестови поръчки. 

Попитайте клиентите си какви са впечатленията им от новата ви платформа – и ако потребителите срещат някакви затруднения или проблеми, се стремете да ги отстраните максимално бързо.

 

GombaShop™ е изгодно и удобно за използване е-commerce решение, към което можете да мигрирате много лесно. Възползвайте се от 40% отстъпка при сключване на годишен абонамент и 14 дни безплатен тестов период. Започнете тук.