Как да направя страхотни снимки на продуктите в онлайн магазина си?

Последно обновяване: 12 септември 2022

Начинът, по който представяте продуктите си в Интернет, е от ключово значение и може да повиши многократно продажбите реализирани през Вашия онлайн магазин. Лошо заснети и не добре изглеждащи, продукти подкопават доверието на потребителите, отблъскват потенциалния купувач и като цяло влияят зле на цялостния имидж на бизнеса Ви.

За щастие, има лесни решения, които не изискват големи инвестиции и ще Ви помогнат за изграждането на страхотно изглеждащ онлайн магазин. Тук ще предложим на Вашето внимание някои от тях:

 

  1. Палатка за заснемане на продукти за онлайн магазин Софтбокс за заснемане на продукти за онлайн магазин Статив Фон за заснемане на продукти за онлайн магазинПредставяне на продукта в най-добрата му светлина.


    В зависимост от вида на продукта, правилното заснемане има множество специфики. Заснемането на солидни, твърди и плътни обекти (като книги, чинии, gsm апарати и т.н.) е значително по-лесно от заснемането на дрехи, стъклени чаши и насипни подправки например. Въпреки това, винаги преди да пристъпите към заснемане на даден обект, помислете как той би изглеждал най-добре и опитайте да го пресъздадете именно по този начин, избирайки правилния според Вас ракурс.
  2. С какво да снимам?


    Различните продукти са специфични, но при правилна постановка на осветление, ракурс и фон Вашите продукти биха могли да изглеждат много добре, независимо дали снимате със Smartphone, дигитален апарат от среден клас или дори DSLR апарат.
  3. Осветление


    Осветлението е НАЙ-ВАЖНИЯ фактор за качественото заснемане на продуктите Ви. За щастие в повечето случаи, екипировката, необходима за постигане на задоволителни резултати, съвсем не е скъпа.
    За обекти с габарити, вписващи се в 50см х 50см. x 50см. или по-малки, препоръчваме използването на палатка и две 30 W лампи от двете страни на палатката.
    За заснемането на по-големи обекти, използванто на 2 х 60 W софт бокса от двете страни на обекта обикновенно е достатъчно.
  4. Статив


    Независимо с какво снимате, погрижете се да позиционирате и стабилизирате камерата добре.
    Това ще даде на снимките необходимата рязкост, а освен това ще Ви помогне – продуктите във Вашия онлайн магазин да бъдат заснети в идентични ракурси и композиции.
  5. Фон


    Фонът, на който са заснети продуктите, също е определящ за крайния резултат. Ето няколко правила, които е добре да следвате при избор на фонове за заснемане:
    Помислете какъв фон би се вписвал най-добре в дизайна на Вашия сайт.
    Използването на бял или светлосив фон е удачно в 90% от случаите. Освен това, белият фон е лесен за постигане бюджетен вариант. Едно руло негланциран кадастрон обикновенно е напълно достатъчно.
  6. Няколко общи съвета...

а) Ако апаратът позволява, използвайте възможно най-широк отвор на блендата (най-ниска стойност f)

б) Преди да започнете да снимате не забравяйте да настроите баланса на бялото (white balance)

в) Снимайте с възможно най-ниска чувствителност (най-ниска стойност на ISO), при която обективте ви изглеждат достатъчно добре осветени.

г) Обръщайте внимание на сенките и до колкото е възможно, избягвайте композиции, водещи до осенчвания на части от снимания обект.

д) Подгответе добре Вашите продукти. Вие не бихте искали да Ви снимат, когато сте с развалена прическа, изцапани или със скъсани работни дрехи и недоспал вид... не го допускайте и с Вашите продукти. Погрижете се сниманият обект да изглежда максимално добре, да е почистен и да няма дефекти.

е) Опитайте се да представите всеки продукт с поне 3 снимки:
- Фронтално заснемане

- Снимка, показваща мащаб – ако фотография със заснет самостоятелно продукт не дава яснота относно габаритите му, е добре да го заснемете в композиция с друг предмет, показващ мащаба (например монета или кибритена кутийка)

- Употреба – опитайте се да покажете продукта в реалната му среда. Ако например продавате дрехи и имате възможност, е добре да заснемете роклите от новата колекция носени от добре изглеждащи манекенки.

- Функции – ако продуктът има някакви скрити функции или състояния (сгъва се, разглабя се, видоизменя се и т.н.) е добре да ги заснемете и качите в сайта.

     7. Експериментирайте!

С времето, Вие сами ще усетите как да представяте продуктите си така, че да отговарят на Вашите високи изисквания и едновременно с това да бъдат максимално атрактивни за Вашите клиенти.

    8. Ако все пак се чувствате неуверени...

Ако все пак се чувствате неуверени или времето, с което разполагате, не Ви позволява сами да заснемете Вашите продукти, може да се обърнете към професионалист. Това със сигурност ще бъде свързано с допълнителни разходи, но повярвайте – те си заслужават.

Сравнителна таблица с цени на среден клас техника, аксесоари и услуги за заснемане на продукти.

Палатка 60-120 лв.
Статив 30-60 лв.
Софтбокс 50-100 лв./бр.
Фон 10-40 лв.
Лапми 30-50 лв./бр
Готови комплекти от 190 лв.
Професионално заснемане 1-2 лв. на кадър