Как да повишите доверието към своя бранд?

Последно обновяване: 12 септември 2022

Със засилването на интереса към онлайн пазаруването e-commerce сферата става все по-конкурентна. За да бъдете успешни, вече не е достатъчно просто да публикувате продуктите си и да предложите изгодна оферта за тях. Ако създадете бранд, на който клиентите могат да се доверят, ще се отличите от конкурентите и ще увеличите шанса за повече завършени поръчки.

Изграждането на потребителско доверие е продължителен процес, който изисква голяма инвестиция на време и средства. Но добрата новина е, че има няколко основни елемента, за които можете да се погрижите още сега. Тези наши съвети ще са особено полезни за онлайн магазини, които тепърва стартират.

Не подценявайте страниците с основна информация

За някои онлайн търговци страниците като За нас и Контакти са тривиални и не изискват особено внимание. Но истината е, че те могат да са изключително важни за изграждането на доверие към Вашия онлайн магазин – особено при посетители, които за пръв път са в сайта Ви. Затова Ви съветваме да им отделите повече време и да се възползвате максимално от възможностите, които разкриват.

В страницата “За нас” не е достатъчно просто да опишете какъв тип стоки предлагате или каква е дейността Ви – това така или иначе е очевидно за посетителите при отварянето на сайта. Истинската ѝ сила се крие в историята, която ще разкажете. Какво Ви е подтикнало да създадете онлайн магазина си? Има ли случка или вдъхновяващ момент, които ще бъдат интересни и полезни за посетителите Ви? Какво Ви отличава от конкурентите и какви са основните Ви ценности? На всички тези въпроси можете да отговорите, като опишете историята на бранда си по увлекателен начин.

Друг елемент, на който трябва да обърнете специално внимание, е контактната информация. Съветваме Ви да покажете максимално много детайли, като не пропускате основните: телефон, адрес и имейл. Ако имате и физически магазин, задължително споделете информация за него – това е още един начин да засилите доверието към вас.

Информацията за доставка също е изключително важен елемент. Преди да направи поръчка, всеки клиент ще иска да е добре запознат с нея. Ето някои от въпросите, на които трябва да дадете ясни отговори:

  • Какъв е срокът за доставка?

  • Доставяте ли в почивни дни?

  • Мога ли да избера предпочитано време за доставка?

  • Какви са условията за връщане и рекламация?

Освен да опишете всичко това в Общи условия и Условия за доставка, покажете най-важните детайли и в продуктовата страница или тази за завършване на поръчката. Предоставяйте на клиентите си и възможност да следят статуса на поръчките си, а ако по някаква причина има забавяне в доставката – уведомявайте ги своевременно и им давайте всички необходими детайли.

В административния панел на GombaShop™ е лесно да създадете основните за сайта Ви страници, а също и други като Често задавани въпроси и Новини. Средата Ви позволява да форматирате съдържанието и да добавяте мултимедия – така например в За нас можете да споделите и видео история за бранда си.

Представете продуктите си по най-добрия начин

Факт е, че голяма част от хората вече са свикнали с онлайн пазаруването и редовно се възползват от удобствата му. Но пред потребителите все още остава една основна пречка: не могат физически да докоснат и разгледат продукта, преди да го закупят. Освен да предложите опция за тест и преглед преди заплащане, друг важен елемент в това отношение е да организирате максимално добре продуктовата си страница.

Добро начало е да представите в детайли основната информация за всеки артикул: размери, материали, характеристики и при необходимост допълнителни инструкции за приложението му. Опишете по въздействащ начин предимствата на своите стоки и с какво се отличават от тези на Вашите конкуренти.

Една продуктова снимка изобщо не е достатъчна. Използвайте добре заснети кадри и покажете продуктите си под различни ъгли. Съветваме Ви качите HD изображения с опция за zoom, а също и отделни снимки, в които показвате отличаващи се детайли. Добра идея е да използвате и видеа – те ще са особено полезни, ако продуктът има по-специфична употреба или нестандартен дизайн.

Не са необходими големи инвестиции, за да създадете добро впечатление за продуктите си! Вижте няколко лесни съвета как да заснемете страхотни снимки за тях.

Предоставяйте актуално и полезно съдържание

Качественото съдържание е сред основните фактори за изграждане на добър онлайн имидж. За създаването му трябва да вложите време и усилия, но можете да започнете с основното – като използвате социалните медии, за да споделяте актуални промоции и информация за нови продукти. 

Тествайте няколко канала и изберете тези, които работят най-добре за Вашия онлайн магазин. Освен новите си предложения, споделяйте и интересно съдържание, свързано с бранда Ви: например съвети, приложение и съчетаване на продуктите, вдъхновяващи истории.

Интересното и полезно съдържание ще даде на Вашите клиенти още една причина да Ви следят. И още по-важно – ще им покаже, че сте запознати много добре със своите артикули и можете да бъдете полезни на всеки етап от решението за покупка. Особено ако имате по-голям магазин, добра идея е да помислите за бюлетин или други имейл маргетинг активности.

За онлайн потребителите все по-важно е да усещат близостта с бранда. Тенденция е посетителите да се доверяват повече на брандове, които са максимално прозрачни и естествени в комуникацията си – затова покажете и човешката страна на своя бизнес. Правите ръчно изработени бижута? Покажете интересни снимки и видеа, заснети по време на изработката им. Предлагате спортни стоки? Споделете своята лична история с продуктите и какво Ви вдъхновява да спортувате. Вижте някои от успешните истории на GombaShop™ за вдъхновение.

Осигурете качествена поддръжка

Днес потребителите проучват повече от всякога – и това съвсем не се изчерпва със сравняването на цени. Голяма част от потребителите искат да са запознати с историята на бранда, с мнения от предишни клиенти, с качеството на продуктите. Бъдете убедени, че във всеки етап от потребителската пътека ще възникват въпроси. И Вие трябва да сте готови да им отговорите бързо и изчерпателно.

Възползвайте се от големия избор от интеграции и допълнения за онлайн магазина си и добавете чат за поддръжка, за да отговаряте максимално бързо на запитвания. Задължително е също редовно да следите социалните медии и имейла за контакти. Голяма част от запитванията ще бъдат стандартни (като например “Кога този продукт ще е отново наличен?” или “Кога да очаквам поръчката си?”), но Ви препоръчваме да подхождате индивидуално към всеки клиент и да бъдете максимално отзивчиви и полезни.

Възползвайте се от силата на потребителските ревюта

Личната препоръка и положителното мнение на познати са основен фактор при вземането на решение за покупка. Нерядко дори се случва потребител да избере бранд с малко по-скъпи цени, само защото е получил добри отзиви за него.

Ревютата са изключително полезни за изграждането на доверие към онлайн магазина Ви. Едно добро начало е да подберете няколко положителни истории, които да представите на видимо място в сайта си. Но Ви съветваме да не спирате дотук. Следете и отговаряйте на отзивите в социалните медии, а по възможност сложете и разширение за оценки или коментари в продуктовите страници.

Потребителските мнения са не просто начин да изградите позитивен имидж, но и ще бъдат полезни за развитието на онлайн магазина Ви. От тях ще научите кои са най-търсените и дискутираните Ви продукти, а също и какво можете да подобрите в обслужването си.

Обърнете внимание на поверителността и сигурността

Поверителността и сигурността стават все по-важни за онлайн купувачите и ако не покривате някои основни изисквания, шансът те да Ви се доверят и да направят поръчка е почти нулев. Клиентите искат да бъдат сигурни, че пазаруването в магазина Ви ще бъде безопасно и данните им ще са защитени.

Откъде можете да започнете? Първо се погрижете за задължителните за всеки сайт елементи – подгответе съдържание за страниците Политика за поверителност и Информация за бисквитки. Онлайн магазините в GombaShop™ ще Ви предоставят всички необходими функционалности, за да бъдете съвместими с Общия регламент за защита на данните (GDPR). Вижте повече за поверителността.

Обърнете специално внимание и на методите за плащане. Освен да осигурите максимално много удобни за клиентите Ви опции, изберете такива, които използват съвременни методи за сигурност.

Друг задължителен елемент е SSL сертификатът. Накратко, той осигурява криптирана връзка между Вашия уеб сайт и браузъра на посетителя и така информацията е максимално защитена. В платформата на GombaShop™ е лесно да активирате сертификат за онлайн магазина си. Можете да изберете индивидуален сертификат или безплатната опция на Let’s Encrypt, на която се доверяват над 200 милиона уеб сайта.

 

Доверието към бранда Ви е сред основните фактори за дългосрочния Ви успех. Не забравяйте, че това е постоянен процес. Дори онлайн магазинът Ви да е с дълга история и много доволни клиенти, постоянно се стремете да подобрявате обслужването си и да правите пазаруването по-удобно и приятно за посетителите.