Как да подобрите ползваемостта на онлайн магазина си?

Последно обновяване: 18 декември 2020

Как да подобрите ползваемостта на онлайн магазина си?

Днес онлайн потребителите имат по-голям избор от всякога. Ако един магазин не им хареса – по каквато и да е причина – те за секунди ще открият някой конкурентен, от който да поръчат. За да превърнете посетителите си в купувачи, трябва не само да привлечете вниманието им с изгодни оферти, но и да осигурите добро потребителско преживяване.

Съществена част от него е ползваемостта (позната на английски като usability) или - колко лесно е използването на елементите в сайта ви. Тук ще ви представим няколко основни съвета, с които да направите пазаруването по-удобно и приятно за посетителите си.

Заложете на професионален дизайн

Много често началната страница (или страницата, към която водят рекламите ви) е единствената, която потребителите посещават. Ако тя не отговаря на очакванията им или изглежда объркваща, вероятността да поръчат е малка.

Затова ви препоръчваме да заложите на професионален дизайн, изработен специално за онлайн магазин. Ето няколко основни насоки, които да следвате при избора му:

  • Съобразете дизайна с вида на стоките си. Продавате техника или електроника? Изберете минималистична визия, в която текстовете са лесно четими и има фокус върху продуктовите характеристики. Предлагате спортни стоки? Заложете на дизайн със смели анимации и паралакс ефекти, които да създадат динамично усещане.

  • Стремете се към изчистена визия. Не прекалявайте с претрупани визуални елементи, изскачащи прозорци и твърде “крещящи” банери. Изберете няколко основни цвята и стилистика за бранда си и ги следвайте във всички страници на сайта.

  • Независимо какво продавате, мобилната версия е задължителна. Посетителите от телефон и таблет трябва да виждат най-важната информация още на първия екран (без необходимост от скролване). Съвременните версии за мобилни устройства, които използват оптимизирани изображения и технологии като dynamic serving, ще ви осигурят по-бързо зареждане на страниците – а това ще намали степента на отпадане и ще увеличи шанса за повече завършени поръчки.

Обърнете специално внимание на навигацията

Навигацията е един от най-показателните елементи за ползваемостта на сайта ви. Независимо дали посетителите търсят конкретен продукт или информация за контакти, те трябва през цялото време да са наясно къде се намират в магазина ви и как да предприемат следващата стъпка.

Откъде да започнете? Ключова стъпка е организирането и управлението на продуктите. Групирайте артикулите си в категории и подкатегории в зависимост от предназначението им. Добавете и допълнителни раздели за специалните ви предложения или нови продукти.

Добра идея е в горната част на страниците да използвате така наречените breadcrumbs – пътечки, които показват къде се намира посетителят в момента. Ето един пример от GombaShop™ магазин:

Особено ако имате по-голям каталог, задължително добавете поле за търсене. Разположете го на видимо място в горната част на сайта.

Оптимизирайте процеса на поръчване

В добрия онлайн магазин пазаруването става с лекота – затова завършването на поръчка трябва да е максимално лесно. Тук може да следвате едно просто правило: изисквайте само информация, която ви е абсолютно необходима. Твърде многото полета не само ще объркат посетителите, но и ще създадат по-голяма вероятност за грешки при попълването.

За да създадете доверие у клиентите си и да повишите шанса за покупка, бъдете максимално прозрачни. Показвайте наличностите на артикулите и времето за доставка още в продуктовата страница.

Не пренебрегвайте и бутоните! На всеки етап от поръчката използвайте call-to-action елементи с максимално ясен текст (Добави в количката, Завърши поръчката, Обратно в магазина) и изберете за тях достатъчно открояваща се визия.

Основна цел на всеки онлайн магазин е да генерира повече продажби – затова отделете внимание на всеки от ключовите елементи и изпробвайте различни варианти, за да откриете кои работят най-добре за вас.

Искате да създадете онлайн магазин с професионален дизайн и инструменти, гарантиращи добро потребителско преживяване? Започнете сега с GombaShop™ и се възползвайте от промоционалните предложения и безплатния 14-дневен тестов период.