Как да изберете подходяща дизайн тема за онлайн магазина си?

Последно обновяване: 19 декември 2023

Благодарение на съвременните SaaS (software as a service) платформи стартирането на онлайн бизнес днес е по-лесно от всякога. Не е необходимо да имате технически познания или опит в уеб дизайна, за да започнете да продавате продуктите си.

Но все пак е добре да знаете някои ключови насоки, за да представите предложенията си по впечатляващ начин и да създадете добро потребителско преживяване. Тази статия ще е полезна отправна точка за начинаещите в сферата.

Какво е дизайн тема?

Това е готов шаблон в платформите за онлайн търговия, който задава цялостната визия на магазина ви. Темите най-често се различават по тези елементи:

  • Цветове
  • Шрифтове
  • Цялостен облик (например по-изчистена или визия с повече елементи; прави или заоблени линии)
  • Потребителски интерфейс (бутони, менюта, checkout процес и други)
  • Банер позиции

Изберете дизайн, който пасва на продуктите ви

Всяка дизайн тема идва с една или няколко предефинирани цветови схеми (същото важи и за шрифтовете и някои други елементи) – но е важно да изберете такива, които са подходящи за вас.

Ако вече имате разработена цялостна визия за бранда ви, трябва да съобразите темата си с нея. Тя ще ви даде отправна точка какви цветове и шрифтове да използвате и как да представите съдържанието.

Нямате професионално разработена бранд идентичност? Ето няколко базови съвета, които ще са ви полезни:

  • Водете се от продукта за вида на дизайн темата. В зависимост от това какво продавате, ще имате нужда от различeна дизайн шаблон. Големите магазини за техника например се нуждаят от по-изчистена визия, големи менюта на много нива, разнообразие от филтри и много банер позиции. Ако пък продавате вино, по-подходящ за вас ще е изисканият дизайн с големи изображения и видеа, грабващи анимации и други ефекти.
  • Водете се по продукта и за облика на сайта. Можете например да изберете за сайта цветовете, които имате върху опаковката, или да проучите какво правят подобни брандове и какви са доказаните практики (например: за брандове за грим често се използват лилаво и червено; за еко продуктите най-подходящо е зеленото; златното и сребърното се асоциират с лукс и изисканост).
  • Less is more. Изберете само няколко основни цвята и един или два шрифта. Избягвайте претрупаните визии и съчетаването на различни стилове и подходи. Стремете се да имате консистентна визия и да улеснявате потребителите, а не да ги обърквате.

Определете необходимите за вас функционалности

Преди да започнете избора на тема, ви препоръчваме да си направите списък с това, от което имате нужда. 

  • Какви функционалности задължително ви трябват? Например меню на няколко нива; определен вид банери и анимации; отделни лендинг страници; специфичен зуум или видео плейър; нещо друго? Като определите задължителните елементи, много лесно ще стесните кръга си от опции.
  • Лесно ли се персонализира и надгражда темата? Възможно ли е да ви възникнат трудности, ако добавите повече информация, продукти или функционалности в онлайн магазина си?
  • Платена или безплатна да е темата? Няма нужда да плащате за премиум тема, ако и безплатната има всички необходими функции.

Тествайте

Не бързайте веднага да отхвърляте някоя тема, ако от пръв поглед не асоциирате бранда си с нея. Качете своето лого, обновете цветовете и шрифтовете, добавете няколко реални снимки на продуктите си – и чак тогава направете избор.

Особено в платформи за онлайн търговия като GombaShop™ тестването е много лесно, защото имате достъп до над 30 безплатни теми, които сменяте за секунди.

 

SaaS платформата на GombaShop™ има 35+ готови дизайн теми, които лесно можете да персонализирате. Създайте своя онлайн магазин сега и се възползвайте от безплатен 14-дневен тестов период и 40% отстъпка за годишен абонамент. Започнете тук.