Conversion rate – какво е и как да го повишите?

Последно обновяване: 6 ноември 2023

Ако се занимавате с е-commerce, conversion rate е едно от най-важните понятия, с които трябва да сте запознати. То показва колко успешно превръщате посетителите на вашия онлайн магазин в купувачи.

Тук ще го разгледаме в детайли и ще ви дадем някои базови насоки, които ще ви помогнат да го повишите.

Какво е conversion rate?

Conversion rate (в превод от английски коефициент на конверсия или степен на конверсия) е стойност, която показва каква част от посетителите в сайта ви са извършили желано от вас действие.

Това действие може да бъде изпращане на запитване, генериране на лийд, абониране за нюзлетър, покупка и други. Тъй като фокусът ни е върху онлайн търговията, в тази статия ще говорим само за поръчките като крайна цел.

За да изчислите тази стойност в проценти, използвайте следната формула:

conversion rate = (брой на поръчките / брой на посетителите ) * 100

Например: Някоя страница от сайта ви е посетена от 1000 души. 50 от тях правят поръчка. Conversion rate-ът ви е 50 / 1000 * 100 = 5%.

Ако използвате рекламната платформа на Google Ads, ще получавате тази метрика наготово (там е с името Conversion / landing page views). С нея можете да видите степента на конверсия за конкретна ваша кампания, рекламна група (ad set) или реклама. За Meta Ads Manager трябва сами да сметнете стойността по горната формула.

Проучване на Statista показва, че средният conversion rate за е-commerce е между 0.6% и 3.1%, в зависимост от сектора. Тази стойност е най-висока за категории храни и напитки и здраве и козметика, а е най-ниска за мебели и луксозни стоки (тоест най-трудно е да продадете на потребителите мебели и други скъпи продукти). Можете да използвате тези цифри за ориентир, когато следите стойностите за своя онлайн магазин.

Защо този показател е важен?

Защото показва колко добри реклами правите и колко е оптимизиран онлайн магазинът ви. Висок conversion rate означава, че конвертирате (тоест превръщате в клиенти) по-голяма част от потребителите.

От друга страна, ако тази стойност е ниска, това може би е знак за някакъв проблем (например: не таргетирате правилните хора, сайтът ви не е удобен за използване, цените ви са твърде високи и други).

Как да повишите conversion rate-а на онлайн магазина си?

  • Рекламирайте на правилните хора. Подберете добре таргет аудиториите си, за да сте сигурни, че те се интересуват от продуктите ви. Прегледайте и резултатите на предишните си рекламни кампании, за да видите кои групи хора най-лесно се превръщат в купувачи.
  • Оптимизирайте сайта си. Изберете професионален дизайн, който е лесен за навигиране. Мобилната версия (или наличието на риспонсив дизайн) също е задължителна. Не забравяйте да оптимизирате снимките и видеата си и да не инсталирате излишни допълнения – много от потребителите напускат страницата, ако тя не зареди бързо.
  • Обърнете специално внимание на продуктовата страница. Това може би е най-важният елемент, защото тук се случва самата конверсия (поръчката). Добавете в страницата качествени снимки и детайлно описание на артикулите. Направете цената и промоцията добре видими. Бутонът за поръчка трябва да е достатъчно голям и в отличаващ се цвят.
  • Покажете потребителски ревюта. Те ще ви помогнат да създадете повече доверие в продуктите, които представяте.
  • Добавете опция за чат на живо. Много хора се отказват да поръчат, защото не могат да получат отговори на въпросите си веднага. Ако имате възможност да отговаряте на live chat, ще улесните потребителите си и ще увеличите продажбите си.

 

Искате да създадете собствен онлайн магазин лесно и бързо? Започнете сега със SaaS платформата на GombaShop™! Възползвайте се от безплатния 14-дневен тестов период и 40% отстъпка при сключване на годишен абонамент. Започнете тук.