Благовеста Павлова и Йоана Попова

"Интернет завинаги промени начина по-който купуваме неща! GombaShop дава именно тази възможност - ние търговците да стигаме до потребители много бързо и лесно. "

Благовеста Павлова и Йоана Попова

собственици на chaimalko.com

www.chaimalko.com

Място, което обединява науката, традицията и качествения чай!

Продукти, които коренно се различават, като са насочени към здравето, природата и фините усещания. Двете споделят, че не правят компромис с качеството на никое ниво, като устойчив бизнес и се стараят да работят също с такива бизнеси. Ето защо са избрали семейна плантация в Непал и доставят чая директно от там. Той се отглежда по метода на биологичното земеделие без употребата на пестициди и с еднакво внимание към земята и към хората, които се грижат за нея.

1 чай
2 вида използване
2 гр.чай
до 8 запарки (ползвания)
>10 000 лв.
спестени от инвестиция в разработка на онлайн магазин

Ч’ай малко се започва като мечта, личен проект и експеримент. В самото начало Благовеста и вече бившия й партньор започват да експериментират с различни методи на запарване на чая. Така откриват и Гонг Фу Ча и решават, че искат да предадат на повече хора невероятното усещане от многократните запарки на качествен кофеинов чай. Йоана се присъединява към екипа на по-късен етап, точно в правилното време, когато имат нужда от нея.

Името на Ч’ай малко се ражда преди през 2016 г. по време на курс по социално предприемачество, който Благовеста и Йоана посещават. Един смешен инцидент с палачинки в обедната почивка е причината да ги осени идеята за комбинацията между Чай и жаргонното Ч’ай малко (Почакай).

Очевидно е че това е специален продукт и изисква специално отношение. Самата Йоана споделя, че “Гонг Фу Ча плюс чая, означава да приготвяме чая си с внимание, признателност и с усещане за всеки един детайл. С майсторлък!”

Двете желаят да променят усещането при пиенето на чай, както и да покажат, че чая не е само напитка за зимния сезон. Все пак в магазина им се предлага кофеинов чай!

Разработили са наръчник за това как се пие чай в Гонг Фу Ча стил. С него искат все повече хора да избегнат така разпространеното на запад ползване на едно пакетче чай от полиетилен, което се използва веднъж и се изхвърля и да усетят истинско удоволствие от чая.

Екипът, който стои зад Чай малко е малък, като основното ядро в момента са Благовеста, Йоана и Стефан.

Тяхната мисия е да обединят традицията и науката (да, има много наука в основата на Гонг Фу Ча, както самите създатели на Ч'ай малко казват) и да направят възможно пиенето на кофеинов чай в забързаното ежедневие на съвременния човек без компромис с качеството.

Благовеста Павлова и Йоана Попова
"Пуснете идеите си на пазара възможно най-скоро и се фокусирайте върху важните неща. Действайте! Когато си стартиращ бизнес е много по-правилно да избереш нещо, което е достъпно, лесно и нещо, което ще ти даде възможност да се съсредоточиш върху важните неща - да покажеш продукта си на другите (маркетинг) и продажбите. Готово решение като GombaShop дава точно това, улеснява пътя на бизнеса до крайния потребител. Естетическият момент за нас, също е важен. Разполагайки с възможностите за персонализиране, които дава платформата и имайки подкрепата на екипа на GombaShop, успяхме да къстъмизираме визия за магазина, която се доближава до нашия бранд. "

Въпросите на GombaShop™

G: Представете себе си.

Й: Аз съм Йоана - Феята на чая, а до мен е Благовеста - Императрицата на чая. Това са нашите творчески псевдоними, хаха. И като че ли е достатъчно за представяне…

G: С какво се занимавахте преди да стартирате своя онлайн бизнес?

Й: Онлайн бизнесът е странично занимание, всеки един член на екипа има и друга дейност, която е основна. Аз лично и преди, и сега се занимавам с графичен дизайн, маркетинг и бизнес развитие. Б: В момента работя във фарма сектора най-общо казано, а малко по-точно: в отдела по контрол на вътрешните процеси и качеството.

G: Представете своя бизнес - как се роди идеята за него? Кое/какво мотивира създаването на Ч’ай Малко?

Б: Ч’ай малко стартира като мечта и научен експеримент между мен и бившия ми партньор - Коста. И двамата имаме страст към науката, той е Доктор структурен молекулярен биолог, а аз – молекулярен биолог. В началото въобще не ставаше въпрос за създаване на бизнес. Просто поръчвахме чай от всички кътчета на света, пиехме чай, четяхме за чай, обучавахме се, развивахме сетивата си. В един момент осъзнахме, че няма откъде да си купим наистина качествен чай в България и решихме сами да си го внесем. И така всъщност се роди Ч’ай малко.

G: Какво представлява Гонг Фу Ча?

В традиционен смисъл gong fu (или kung fu) е път към реализиране на всички човешки потенциали, хармонизиране на живота на тялото и живота на духа. Самият термин на китайски има много значения – „подготвен с внимание“, „умение, което идва с практика“, „умението да правиш нещо добре“. По отношение на чая, гонг фу значи "умението да приготвяме чая си добре" – с внимание и като серия от прецизни движения.

G: С какво Гонг Фу Ча е по-различен от начина, по който пием чая у нас?

Да започнем с какво е чай ; ) Когато кажем чай в Ч'ай малко, ние имаме предвид чая, който се прави от листата на вечнозеленото растение Camellia sinensis, грубо казано - кофеинов чай. Ако въобще у нас се пие кофеинов чай, то най-често той се приготвя по западен стил, който е много близък до начина, по който запарваме билките си - еднократно за определено време. Гонг Фу Ча е древния метод на многократно запарване на едни и същи чаени листа, който се практикува на изток от хилядолетия. В зависимост от чая можем да направим 6, 8 или дори повече запарки с едни и същи листа без компромис с качеството на чая.

G: Защо Ч’ай малко – интересна игра на думи – но какво значение й придавате вие?

Й: Името на Ч’ай малко се роди преди около 6 години на един курс по социално предприемачество. Благовеста беше пътувала из Непал, аз - из Латинска Америка, току-що бяхме създали фондация и търсехме вдъхновение и съмишленици. В почивката, докато хапвахме палачинки на една пейка, обсъждахме различни имена на проекти. Изведнъж палачинката на Благовеста подскочи и тя изкрещя “Ч’ай малко!”. Аз, разбира се, се стреснах, вследствие на което и моята палачинка подскочи. И тъкмо когато се бях приготвила да й се скарам задето ме стряска така, тя продължи с още по-голям ентусиазъм “О-о-о-о! Ами да! Ч’ай малко! Ч’ай като чай и ч’ай като почакай!”. Хареса ни. Тя си го записа в тефтерчето. После аз заминах за Русия. Когато се срещнахме отново, Ч’ай малко беше факт. Б: Ако се загледате в логото на бранда ще забележите, че то всъщност е добре познатият ни пътен знак “стоп”, само че с по-меки черти и този път свети в “разрешителното” зелено. Спирането е разрешено! ; )

G: Какво предлага Ч’ай малко?

Й и Б: Разбира се, предлагаме премиум чай, хаха. Организираме и различни формати с чаено присъствие. Форматите с чаено присъствие са доста атрактивни - подходящи за специални поводи, фирмени събития, тийбилдинги и пр. Ключов е и методът на приготвяне на чая - Гонг Фу Ча, затова и чаените дегустации и обучения са много съществена част от услугите, които предлагаме.

G: Как решихте какво ще продавате/Как избрахте своя продукт? Разкажете ни повече за него.

Й и Б: В началото бяхме запленени от метода на приготвяне на чай - Гонг Фу Ча, и искахме да го споделим с абсолютно всички. Без качествен чай обаче, няма Гонг Фу Ча и затова се впуснахме да търсим автентичен източник. Намерихме го в Непал! Освен чай, разбира се, имахме нужда от съдове за чай, които да позволяват да го приготвяме по метода на многократните запарки - това се оказа по-голямо предизвикателство, отколкото очаквахме... И най-накрая бяхме готови за метода - той седи в основата на Ч’ай малко и затова обученията и чаените дегустации са много съществена част от услугите, които предлагаме. Различните формати и организацията на събития се появиха естествено впоследствие... Освен чисто благотворното въздействие на чая върху организма, Ч’ай малко присъствието винаги привлича вниманието и подобрява настроението, така че се оказа, че е много подходящо решение както за специални и корпоративни събития, така и за доста по-неформални. Радваме се, че достигнахме етап, на който можем да предложим решение да се приготвя чай по Гонф Фу на място без компромис с качеството. Пространството на нашите съмишленици от Финка е първото място, на което това може да се случи.

G: Какъв екип стои зад проекта?

Й и Б: Екипът е малък - състои се от основно ядро, което сме аз и Благовеста + съмишленици и хора, с които колаборираме и работим. Стефан се появи в Ч’ай малко като доброволец много скоро след стартирането на бранда по време на едно голямо събитие. Много бързо стана незаменима част от екипа и “главен ферментатор” ; ) По образование е биотехнолог, майстор е на комбучата и е нашият експерт по една много специална категория чай - пу-ар, отлежали ферментирали чайове.

G: Кое мотивира създаването на онлайн магазин?

Й и Б: В днешно време е немислимо да правиш бизнес без онлайн магазин. Потребителското поведение и процесът на купуване са променени. С практически неограничен достъп навсякъде или във всяка ситуация, потребителите имат все повече и повече възможности за пазаруване. Освен това сме претенциозни - искаме да поръчаме с един клик - и информирани - правим онлайн проучвания на продуктите, които харесваме, четем, търсим обратна връзка. Интернет завинаги промени начина, по който придобиваме продукти или услуги.

G: Какво беше виждането Ви/изискването Ви за софтуера/платформата, преди да стартирате?

Й и Б: Да се работи лесно с него - т.е. да е подходящ за хора без технически бекграунд, да има интуитивен интерфейс и да има всички необходими интеграции, нужни на един онлайн магазин.

G: Как разбрахте за GombaShop™?

Й и Б: Вече имахме злощастен опит с разработката на уебсайт по наш дизайн - скъпа инвестиция откъм време, усилия и средства, която така и не заработи успешно. Още преди да имаме сайт започнахме да си партнираме с Cactus lab по една симпатична устойчива инициатива “Кактус в Кутийка” - те разполагаха с кактуси и умението да вдъхновяват хората да създават здравословна и зелена градска среда, а ние с празните метални кутийки от чай. Споделих с Нуша Светославова (основател на бранда), тя ме попита с широка усмивка дали ми харесва техния сайт, очевидно отговорът беше “да” и на следващия ден вече имах среща с Искра Цонева от Gombashop и започнахме да работим по нашия сайт.

G: Лесно ли беше да организирате GombaShop™ магазина си? Колко време отне?

Й и Б: Категорично беше лесно, като разполагахме и с постоянен контакт с екипа за всичките технически въпроси. Освен функционалността, за нас естетиката също е много важен момент и държахме магазина да има определен визия. С помощта на екипа избрахме тема, която да се доближава максимално до стила на бранда.

G: Как организирате своята работа? Как се справяте с логистиката и доставките?

Й и Б: Лесно ; ) Голям плюс на платформата е, че има директна интеграция с платформите на Спиди и Еконт, което много улеснява логистиката - оформянето на товарителницата е бързо,, опаковаме пратките и ги оставяме в офиса на куриер за доставка, това е. Голям плюс са и интегрираните разнообразни възможности за плащане.

G: Как достигате до своите потребители? Какви са каналите за комуникация и Вашия маркетинг подход?

Й и Б: Основното, което ни движи са ценностите, в които ние самите вярваме - предлагаме само продукти, които ние самите ползваме. Използваме социалните мрежи, партньорства с други брандове, word of mouth и директен маркетинг - възможност за среща с потребителите и препоръки от доволните ни клиенти. Нашият продукт не е комерсиален по природа, така че маркетингът ни също не е класически. Целим да предадем познанието за приготвяне на чай, което ще породи естествена нужда от продукта - качествения чай. Участваме и в различни колаборации, които са в синхрон с нашата философия за осъзнатото, бавно живеене и като цяло устойчивия начин на живот.

G: Какво беше нещото, което Ви изненада, след като стартирахте онлайн магазина? Имаше ли нещо, което не знаехте, което не очаквахте и за което не бяхте подготвени?

Й и Б: Неприятните изненади бяха преди това, вече имахме несполучлив опит с разработката на кастъм сайт, но сайтът така и не заработи адекватно, а ни струваше много вложени усилия, време и средства, но пък си научихме урока. Изборът на платформата беше информирано и осъзнато решение.

G: Как осъществихте първата продажба през магазина? Спомняте ли си кога беше тя, помните ли своята реакция?

Й и Б: Разбира се, това е малък празник за всеки стартиращ бизнес. Още преди дори да имаме сайт много разчитахме на живата среща с чай ентусиатите в България и участвахме в различни изложения, базари и организирани от нас събития, където демонстрирахме как се приготвя чай по метода Гонг Фу и провеждохме дегустации. Първата поръчка през онлайн магазина дойде около седмица след официалния му старт след една подобна дегустация. Една дама беше запленена от нашия бял чай и стана нашия първи клиент, впоследствие и редовен клиент ; )

G: Какви предимства Ви носи онлайн магазина и софтуера, който използвате? Как Ви помага той?

Й и Б: Лесен е за управление и поддръжка и дава готови решения за практически всички минимум условия за стартиране на онлайн бизнес - адекватно презентиране на продуктите, блог секция за полезна и важна информация, организация на доставките и разнообразни възможности за плащане, лесна за употреба мобилна версия. Допълнително има интеграция с Facebook страницата ни, Messenger, нюзлетър опция и интеграция с mailchimp. Да не забравяме, че е много финансово изгодно решение с включен хостинг и техническа поддръжка.

G: Какво бихте посъветвали новостартиращите търговци?

Й и Б:Да пуснат идеите си на пазара максимално скоро като заложат на платформа, която им дава възможност с минимални усилия и финансова инвестиция да стартират бизнеса си. Това ще им позволи да валидират продуктите и услугите, които предлагат спрямо потребителите и конкурентите на пазара. Много често се появяват предизвикателства, които няма как да предвидиш без реален и директен опит и може да се наложи първоначалният бизнес план да претърпи съществени изменения.

G: Разкажете ни колко бързо израстна Вашият бизнес? А какво предстои?

Й и Б: Ние сме Ч’ай малко, не бързаме ; ) Предстои ни да увеличим асортимента на чаени съдове, които позволяват на хората да си приготвят чай навсякъде и по всяко време без компромис с качеството, няколко много интересни колаборации и повече места, на които хората могат директно да консумират чай по Гонг Фу и да си го приготвят сами. Ние сме много добри в услугите - правим страхотни събития, свързани с чай. Смятаме да наблегнем на това.

Й и Б: Категорично. Чудесен инструмент е за стартиращ бизнес, а и самата платформата се развива в крак с новите тенденции, така че предлага адекватни решения за нуждите на онлайн търговците.

- Не бъдете грандомани - действайте хапка по хапка. Избирайте инструменти които улесняват работата и процесите ви. - Бъдете автентични. - Не предполагайте нищо, тествайте всичко. - Създавайте приятелства и честни взаимоотношения както с хората, с които работите, така и с потребителите. - Не правете компромис с качеството - разочарованието от лошото качество многократно надхвърля удоволствието от ниската цена. - Планирайте добре, включително абсолютно реалния риск някои от начинанията ви да са провалят главоломно. - Не забравяйте да се забавлявайте - приемайте работата си сериозно, но не се взимайте твърде насериозно. Ако загубите радостта от това, което правите, ще загубите и устойчивостта си в тежките моменти. - Смело си партнирайте с готините хора и не се страхувайте от конкуренцията - тя само повишава качеството. Минимум на вашия продукт, а в най-добрия случай - на нишата като цяло.

G: Бихте ли препоръчали GombaShop™ като подходящо решение за електронна търговия?

Й и Б: Категорично. Чудесен инструмент е за стартиращ бизнес, а и самата платформата се развива в крак с новите тенденции, така че предлага адекватни решения за нуждите на онлайн търговците.

"В днешно време е невъзможно и дори нередно да правиш бизнес без онлайн магазин. Замислете се, разполагаме с устройство в джоба си, буквално можем чрез него да си купим някакви неща. С целия свят в ръцете си потребителите имат все повече нужда да получат повече информация за дадена услуга и продукт, да влязат в магазина и да научат повече детайли, да прочетат ревюта и отзиви и да вземат своя информиран избор. Радвам се, че GombaShop ни беше препоръчан, тъй като ни предложи много разумно решение, което заработи много бързо и реши всички предизвикателства, които имахме. Организацията на работния процес през администрацията на магазина е много улеснена благодарение на интеграциите, каквито са тези с големите доставчици в България, различните методи на плащане, както многото други интеграции. "

Успешните истории на GombaShop

Зaщoтo нaй-гoлямoтo дoĸaзaтeлcтвo зa ĸaчecтвaтa нa плaтфopмaта e ycпexът нa нaшитe ĸлиeнти.

Стефания Татарова

създател на бранда Silverpink и онлайн магазина silverpink.bg

Не знаех каква платформа да избера за своя онлайн магазин. Препоръчаха ми GombaShop и до днес не спирам да се радвам за този си избор! Лесна за работа, дори и за хора без опит. Можеш, без да си обвързан с програмисти, съвсем сам да налееш съдържанието и да работиш!

silverpink.bg
Валя и Иво

основатели на shop.spizing.com

Препоръчваме GombaShop™ на всички, които искат да имат лесен старт. 

Платформата отговаря на основните изисквания за развитието на онлайн бизнес - да е лесен за поддържане, да има вградени маркетинг функции, възможност за многоезичност и превалутиране,връзка със складова програма и куриери, както и разнообразни платежни инструменти.

shop.spizing.com
Радостина Христова

създател на shop.radostna.com

Развитието на дигиталната сфера е изключително динамично и ние трябва да поддържаме това темпо, за да бъдем успешни. 

Какво по-добро от това да имаш платформа, която предоставя навременно и бързо решение за нуждите ти, както и опции за прилагане на най-популярните практики в бранша. Нещо повече, съвсем сам можеш да постигнеш невероятни резултати за своя онлайн бизнес.

shop.radostna.com
Социален проект Кауза #olemale
Красимира Хаджииванова

съосновател на родителската платформа Майко Мила и социалната кауза Оле Мале

Основните ни изисквания за онлайн магазина бяха - да е лесен за употреба, да ни помага и да следим лесно складовата наличност.

Мога да кажа, че в GombaShop е помислено за всичко. Софтуерът е направен така, че дори човек без опит може да се справи бързо и лесно с работата с платформата.

С две ръце препоръчвам GombaShop като подходящо решение за онлайн търговия.

www.olemale-shop.bg
#art netart
Петко Дурмана

създател на buyart.bg

Като новатори в развитието на онлайн продажби на изкуство, ние трябва сами да изградим добрите практики в тази продуктова ниша. Това налага корекции в представянето на информацията в електронния ни магазин.

Ето защо ни трябваше надежден партньор! GombaShop ни дава защита, че дори и да въведем корекция, която не е нужна, можем да възстановим правилното състояние на магазина си. 

www.buyart.bg
#handmade #craft
Жени Томова

основател на magazinche.com

Онлайн магазинът ни съществува 11 години. С течение на времето и развитието на онлайн търговията започнахме да усещаме нуждата от нови функционалности и подобрения. Те ни бяха обходими както за успешното представяне на магазина пред клиентите ни, така и за да улесни работата ни. 

Миграцията към GombaShop беше преминаване на следващо ниво.Платформата удовлетвори всичките ни желания като предлага всичко, от което имаме нужда на едно място!

www.magazinche.com
Защо GombaShop™ е правилното решение?

GombaShop™ не е просто платформа, която Ви предоставя работещ и страхотно изглеждащ онлайн магазин, GombaShop™ е напълно нова концепция за правене на онлайн бизнес, минимализираща риска, свързан с големи първоначални инвестици и позволяваща на интернет предприемачите да се съсредоточат върху маркетинга на предлаганите от тях продукти.

Интернет магазините, създадени на нашата платформа, са подходящи както за търговци, така и за производители, или артисти, а гъвкавите абонаментни планове ги правят изключително достъпни и лесни за ползване.