Петко Дурмана

"Интеграциите в GombaShop са невероятно предимство за всеки, който продава онлайн. Имаме достъп до множество допълнителни модули и опции за връзка с техни партньори. Ние избираме кои са подходящи за нас и съответно да работим с тях, имайки сигурността, че са проверени и можем да им имаме доверие. Така партньорите на GombaShop се превръщат и в наши партньори."

Петко Дурмана

създател на buyart.bg

www.buyart.bg

Магазинът представя на едно място различни автори с различни техники и опит, както и разнообразни жанрове в изобразителното изкуство.

В нея са представени произведения на изкуството на утвърдени и все още неналожили се български художници. Моделът на селекция на авторите е интерактивен. На практика, той зависи от клиентите на магазина - хората, които си купуват изкуство.

~ 5 000
уникални картини, “изложени” в магазина
над 60
индивидуални художника
>7 000 лв.
спестени от инвестиция в разработка на онлайн магазин

Стартът на пандемията от Корона вирус през 2020 година изправя света пред едно изключително и невиждано досега предизвикателство. Галериите, като обекти, събиращи много хора на едно място, също са сред затворените за посещение.

Именно тогава, Петко и екипът му, провокирани от обстоятелствата, решават да създадат онлайн галерия, в която да продават картини на творци. Така те излизат от рамките на стандартното представяне на изкуството и го разполагат в свой собствен онлайн магазин, където хората могат да видят произведенията свободно.

“Покупката на картина е емоционално действие! Хората имат нужда да имат в дома си нещо цветно и различно, носещо им положително усещане.

Благодарение на GombaShop създадохме нашия онлайн магазин и така повече хора могат да закупят прекрасен акцент за дома си и то без да го напускат и да се налага да идват на място в галерията.”, споделя Петко.

Самият Петко описва екипа зад buyart.bg като скромен такъв от млади и амбициозни хора. Всеки отговаря за конкретен етап - от процеса по поддръжка на магазина до обработката на поръчка и изпращането на опакованите поръчки.

Екипът има желание за разширяване на дейността си, като предвиждат скоро да стартират продажба на картини и в чужбина.

Петко Дурмана
"Като онлайн галерия, помещаваща голям брой картини, платформата ни дава огромната свобода да не мислим за техническите проблеми! Чрез опциите за импорт и екпорт можем да поддържаме нужната ни динамика за промяна на съдържанието на магазина. Спокойни сме, че електронната ни галерия работи и нашите потребители могат да закупят исканото от тях произведение на изкуството."

Въпросите на GombaShop™

GS:Представете себе си.

П: Казвам се Петко Дурмана и по професия съм художник. В момента управлявам и онлайн магазин buyart.bg.

GS:С какво се занимавате/занимавахте преди да стартирате своя онлайн бизнес?

П: Бях художник на свободна практика, но освен това имам и организационен опит в неправителствения сектор, както и опит в управлението на фирма – уеб студио.

GS: Представете своя бизнес - как се роди идеята за него?

П: По време на пандемията стартирахме Facebook група за подкрепа на художниците „Купи изкуство, подкрепи художник“. Така разбрах, че продажбата на изкуство онлайн в България има потенциал за развитие, но по някаква причина няма много участници на този пазар.

GS: Кое мотивира създаването на онлайн магазин? Разкажете ни повече за пътя от идеята до реализацията му.

П: Групата, която създадохме, беше много успешна, но Facebook промени модела на работа на групите и това наруши напълно структурата, която бяхме създали. Тогава си дадох сметка, че трябва да развивам продажбите на платформа, която да е самостоятелна и да не зависи от други фактори.

GS: Как избирате произведенията, които предлагате в онлайн магазина?

П: Онлайн магазинът работи като галерия като се правят общи и тематични изложби. Авторите, които са натрупали повече продажби, имат и индивидуални представяния.

GS: Какъв екип стои зад проекта? Колко човека работят за buyart.bg?

П: Към момента сме четирима души, като фотографът е парт тайм ангажиран с дейността ни. Набирането на екип се оказа най-трудната и скъпа част от проекта, защото за две години се смениха над 10 души. Причината е, че развитието на онлайн галерия изисква комплексни знания и умения, а за някои от хората в сферата на изкуството е предизвикателство да се адаптират към изискванията на онлайн търговията.

GS:Какво беше виждането Ви/изискването Ви за софтуера/платформата преди да стартирате?

П: Представях си магазин, направен по модела на наложените вече платформи за продажба на изкуство онлайн. Това щеше да изисква или магазинът да бъде специално разработен, или да се адаптира към готова платформа за онлайн търговия. Имам опит както в използването на инхаус решение, така и в адаптирането, което ми позволи да разгледам от всички аспекти и двата подхода и в крайна сметка да взема правилното решение.

GS: Как разбрахте за GombaShop™?

П: За GombaShop научих на обучение за онлайн търговия.

GS: Лесно ли беше да организирате GombaShop™ магазина си? Колко време отне?

П: Организирането на магазина беше предизвикателство за нас и се случи много бързо. Самият избор на тема и адаптирането ѝ за галерия отнеха 3-4 седмици. И до днес все още продължаваме да откриваме и разучаваме възможностите, които дава платформата, а те самите стават все повече.

GS: Как организирате своята работа? Как се справяте с логистиката и доставките?

П: Работната среда е динамична и използваме различни методи за организация на работния процес. Относно логистиката се възползваме напълно от интеграцията, която предоставя GombaShop и която значително ни улеснява.

GS: Как достигате до своите потребители? Какви са каналите за комуникация и Вашия маркетинг подход?

П: Главният ни канал за достигане на клиенти е Facebook. Използваме и платформа за управление на рекламите, която също е интегрирана много добре с GombaShop. Този модел на онлайн маркетинг изисква усилия и знания за управление и ние все още работим за постигането на желаните от нас резултати от рекламата в Инстаграм и Гугъл.

GS: Какво беше нещото, което Ви изненада, след като стартирахте онлайн магазина? Имаше ли нещо, което не знаехте, което не очаквахте и за което не бяхте подготвени?

П: Не очаквахме, че толкова много реклама е нужна, за да може да се продава в интернет. Нужен е голям набор от инструменти, за да можеш да управляваш онлайн бизнес. Друго, което беше изненада за нас е, че хората имат задръжки да купуват скъпи произведения на изкуството онлайн, защото са свикнали да го правят в галерия. По този начин ние имаме възможността да развиваме една нова пазарна ниша в България и сами да развиваме идеи, с които да продаваме изкуство онлайн.

GS: Как осъществихте първата продажба през магазина? Спомняте ли си кога беше тя, помните ли своята реакция?

П: Първото произведение, което закупиха клиенти на магазина, беше от коледната изложба, с която стартирахме онлайн галерията.

GS: Какви предимства Ви носи онлайн магазина и софтуера, който използвате? Как Ви помага той?

П: Моделът ни работи обратно на традиционна галерия, в която изложбите се случват в реално пространство, но се промотират онлайн. При нас изложбите се случват изцяло онлайн, но имаме възможност да представяме на клиентите произведенията и офлайн. Реално, справяме се именно защото избрахме GombaShop за наш партньор.

GS: Какво според Вас е бъдещето за произведенията на изкуството от гледна точка на електронната търговия и тенденциите в нея?

П: Има бъдеще в продажбата на произведения на българското изкуството в интернет, особено ако има стимулиране на тази дейност и облекчени процедури. Инициативи като нашата едновременно се справят с предизвикателствата както на онлайн търговията, така и на пазара на изкуство. При пазара на изкуство например се наблюдава търговията с различни видове принтове на произведения на изкуството и на фотографии от чужбина, чиито цени често са по-ниски, но нямат качеството, което българските автори могат да дадат на родния пазар.

GS: Разкажете ни колко бързо израстна Вашият бизнес? А какво предстои?

П: Най-близките ни планове са да развием онлайн галерия на английски език за американския и западноевропейския пазар. Вече две години планираме развитието на този проект и с повече ресурси ще успеем да го осъществим.

GS: Какво бихте посъветвали новостартиращите търговци?

П: Да не се отказват пред трудностите и да се борят по всякакъв начин с тях.

GS: Каква е тайната на успешната Ви работа? Вашите 3 съвета за успешен старт в Интернет.

П: Съветът ми към търговците е да имат следните три неща - постоянство, търсене на нестандартни решения и да не се отказват при пречки.

GS: Бихте ли препоръчали GombaShop™ като подходящо решение за електронна търговия?

П: Да, разбира се, защото без тази платформа нямаше да можем да реализираме дори частично плановете си. GombaShop е гъвкава платформа, която ни позволява да тестваме в движение различни модели на работа и продажби, но същевременно ни пази от фатални грешки, които могат да попречат на бизнеса ни.

"Държахме платформата, която ще изберем, да е българска и с поддръжка тук България. Това ни дава сигурността, че ако имаме въпроси или нужда от съдействие можем да се свържем бързо и лесно с екипа на платформата. Екипът на GombaShop е винаги отзивчив и отговаря на всяко наше запитване."

Успешните истории на GombaShop

Зaщoтo нaй-гoлямoтo дoĸaзaтeлcтвo зa ĸaчecтвaтa нa плaтфopмaта e ycпexът нa нaшитe ĸлиeнти.

Стефания Татарова

създател на бранда Silverpink и онлайн магазина silverpink.bg

Не знаех каква платформа да избера за своя онлайн магазин. Препоръчаха ми GombaShop и до днес не спирам да се радвам за този си избор! Лесна за работа, дори и за хора без опит. Можеш, без да си обвързан с програмисти, съвсем сам да налееш съдържанието и да работиш!

silverpink.bg
Благовеста Павлова и Йоана Попова

собственици на chaimalko.com

Основното ни изискване към платформата беше да бъде лесна за използване, удобен интерфейс и да има всички необходими интеграции.

С GombaShop беше изключително лесно да организираме магазина си, особено имайки предвид и предишния ни злощастен опит с други платформи. 

www.chaimalko.com
Валя и Иво

основатели на shop.spizing.com

Препоръчваме GombaShop™ на всички, които искат да имат лесен старт. 

Платформата отговаря на основните изисквания за развитието на онлайн бизнес - да е лесен за поддържане, да има вградени маркетинг функции, възможност за многоезичност и превалутиране,връзка със складова програма и куриери, както и разнообразни платежни инструменти.

shop.spizing.com
Радостина Христова

създател на shop.radostna.com

Развитието на дигиталната сфера е изключително динамично и ние трябва да поддържаме това темпо, за да бъдем успешни. 

Какво по-добро от това да имаш платформа, която предоставя навременно и бързо решение за нуждите ти, както и опции за прилагане на най-популярните практики в бранша. Нещо повече, съвсем сам можеш да постигнеш невероятни резултати за своя онлайн бизнес.

shop.radostna.com
Социален проект Кауза #olemale
Красимира Хаджииванова

съосновател на родителската платформа Майко Мила и социалната кауза Оле Мале

Основните ни изисквания за онлайн магазина бяха - да е лесен за употреба, да ни помага и да следим лесно складовата наличност.

Мога да кажа, че в GombaShop е помислено за всичко. Софтуерът е направен така, че дори човек без опит може да се справи бързо и лесно с работата с платформата.

С две ръце препоръчвам GombaShop като подходящо решение за онлайн търговия.

www.olemale-shop.bg
#handmade #craft
Жени Томова

основател на magazinche.com

Онлайн магазинът ни съществува 11 години. С течение на времето и развитието на онлайн търговията започнахме да усещаме нуждата от нови функционалности и подобрения. Те ни бяха обходими както за успешното представяне на магазина пред клиентите ни, така и за да улесни работата ни. 

Миграцията към GombaShop беше преминаване на следващо ниво.Платформата удовлетвори всичките ни желания като предлага всичко, от което имаме нужда на едно място!

www.magazinche.com
Защо GombaShop™ е правилното решение?

GombaShop™ не е просто платформа, която Ви предоставя работещ и страхотно изглеждащ онлайн магазин, GombaShop™ е напълно нова концепция за правене на онлайн бизнес, минимализираща риска, свързан с големи първоначални инвестици и позволяваща на интернет предприемачите да се съсредоточат върху маркетинга на предлаганите от тях продукти.

Интернет магазините, създадени на нашата платформа, са подходящи както за търговци, така и за производители, или артисти, а гъвкавите абонаментни планове ги правят изключително достъпни и лесни за ползване.