E-commerce копирайтинг – как да пишете текстове, които продават?

Последно обновяване: 16 април 2024

Продаването онлайн си има своите специфики и предизвикателства. Потребителите не могат да докоснат продуктите ви или да ги видят веднага на живо. Вместо това те разчитат на снимките, видеата и текстовете, които представяте. Като вземем предвид и голямата конкуренция в е-commerce, ще трябва да сте наистина ефективни в комуникацията си, за да се отличите.

Едно от най-важните умения, които всеки предприемач трябва да развие, е да пише убедително. И дори вече да си помагате за маркетинг активностите с ChatGPT или други AI инструменти, е ключово да владеете основите, за да постигате добри резултати.

Какво е е-commerce копирайтинг?

Това е процесът по създаването на текстове, които представят по впечатляващ начин продуктите ви и убеждават потребителите да предприемат желано от вас действие: да направят поръчка, да се абонират за нюзлетъра ви, да напишат отзив или друго. Силата на копирайтинга е голяма. Дори една променена дума в заглавието на рекламата ви може да повлияе много на поръчките.

Ето къде със сигурност ще ви е необходим добър копирайтинг:

  • Страниците в сайта ви. И най-вече продуктовата страница, където обикновено се случва решението за поръчка.
  • Лендинг страници.
  • Реклами в социалните медии.
  • Имейл маркетинг активности.
  • Блогът на онлайн магазина ви.
  • Meta заглавия и описания и други SEO текстове.
  • Текстове за изскачащи прозорци и още много.

Съвети за по-ефективен копирайтинг

Както виждаме, приложенията на копирайтинга са много. Но независимо от канала, в който ще промотирате предложенията си, използваните техники за по-въздействащо писане в основата си са еднакви – и не са се променили много през годините.

Тази тема е много обширна и на нея са посветени цели книги, но все пак тук ще набележим някои ключови елементи, на които да обърнете внимание.

Познавайте добре продукта и аудиторията си.

Нищо не може да замени “домашната работа”. Колкото повече знаете за един продукт, толкова по-вероятно е да ви хрумне добра идея как да го продадете.

Цитатът е на Дейвид Огилви, един от най-легендарните рекламисти за всички времена. Преди да започнете да рекламирате, трябва да знаете какво точно продавате и на кого точно го продавате.

  • Ако не създавате сами продуктите си, се запознайте с тях в детайли: материали, технически характеристики, функционалности, предимства. Всичко това, разбира се, ще ви е много по-лесно, ако бизнесът ви е в сфера, която ви е страст.
  • Опознайте добре аудиторията си: от какво се интересуват, какви са нуждите, проблемите и желанията им. Трябва да можете да мислите и говорите като таргет потребителите си, за да успеете да ги убеждавате.

Създайте доверие.

Едва ли потребителите биха харчили пари за бранд, който не им вдъхва доверие. Ето няколко основни начина да го изградите:

  • Използвайте силата на авторитета. Например: споменете популярни компании, с които сте работили заедно или си партнирайте с популярни личности, които да рекламират продуктите ви.
  • Разкажете историята на бранда си и покажете в рекламните текстове, че имате опит и експертиза в това, което рекламирате.
  • Добавете ревюта в сайта си. Ако имате много положителни отзиви, споменавайте това в рекламните си текстове (например: “90% от потребителите препоръчват”; “4.7 от 5 оценка в TrustPilot”).

Пишете просто и разбираемо.

Обикновено най-въздействащите реклами са кратки, точни и ясни. Избягвайте твърде сложните думи, клишетата, многото прилагателни и пресилените думи като “прекрасно”, “уникално”, “невероятно” – те нямат добавена стойност и по-скоро ще отблъснат потребителите.

Преглеждайте и редактирайте по няколко пъти текстовете, преди да ги публикувате. И ако можете да кажете нещо с по-малко думи, направете го.

Създайте усещане за “недостиг”.

Това е един от най-ефективните методи да увеличите продажбите си. Изрази като “последни налични бройки”, “лимитирана серия” и “големи намаления до края на седмицата” могат да свършат чудеса. Прочетете повече по темата.

Не пропускайте Call-to-action.

Call-to-action-ът (или призивът за действие) е един от най-важните елементи за всяка реклама. Това е кратка фраза, в която подканвате потребителите да извършат желаното от вас действие. Call-to-action-ът може да бъде бутонът за поръчка в сайта ви, призив да се абонират за ваше съдържание, линк в нюзлетър и още. Това е най-директната част от рекламата, затова трябва да е максимално кратък и ясен – обикновено 3-4 думи са напълно достатъчни. Добра практика е да започнете със силна дума: например глагол като “Започни”, “Поръчай”, “Открий”.

 

Е, и ние ще завършим този текст с call-to-action. Щом сте стигнали дотук, вероятно е-commerce или маркетингът са ви страст. Ако все още нямате собствен онлайн магазин и искате да стартирате лесно, можете да изпробвате GombaShop™. SaaS платформата ни предоставя всички необходими инструменти, за да продавате онлайн – не е необходимо да имате специфични технически умения. Сега можете да се възползвате от безплатен 14-дневен тестов период и 40% отстъпка при сключване на годишен абонамент. Започнете тук.